Зарубіжна література 7 клас 02.04.2020р.
Тема: Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс.
Точка зору дорослого і дитини в новелі " Чарівна
крамниця"
Запис теми уроку в зошит.
1. Виконайте тести обравши 1 правильну відповідь.
Тема: Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс.
Точка зору дорослого і дитини в новелі " Чарівна
крамниця"
Запис теми уроку в зошит.
1. Виконайте тести обравши 1 правильну відповідь.
Тест за змістом твору О.Генрі «Останній листок"
(12б)
- Позначте жанр твору О.Генрі «Останній листок»:
А оповідання;
Б новела;
В повість.
- Укажіть місто і країну, у якій відбуваються події твору:
А Париж, Франція;
Б Вашингтон, США;
В Берлін, Німеччина;
- Назвіть професію героїв твору О.Генрі «Останнній листок»:
А письменники;
Б художники;
В архітектори.
- Прочитайте цитату: «…Невидимий прибулець … почав бродити по колонії, торкаючись то одного, то другого своїми крижаними пальцями. По Іст-Сайду цей зарізяка розгулював сміливо, ішов швидко, вражаючи десятки жертв…» Яку хворобу описує автор:
А пневмонію;
Б чахотку;
В коклюш?
- Яка мрія була у Джонсі:
А відправитися у мандри Європою;
Б намалювати Неаполітанську затоку;
В побувати біля Ніагарського водоспаду?
- Укажіть ім 'я подруги Джонсі, яка доглядала за нею у лікарні:
А Бет;
Б Ліндсі;
В Сью.
- Опадаючі листки якого куща рахувала Джонсі:
А плюща;
Б мигдалю;
В жасмину?
- Позначте життєву мету Бермана:
А стати відомим і знаменитим;
Б створити шедевр;
В знятися у кінофільмі.
- Укажіть причину, через яку загинув Берман:
А він багато пиячив і погано харчувався;
Б був дуже старим і самотнім;
В вночі під дощем і снігом кріпив листок до плюща.
- Прочитайте слова Сью, звернені до Джонсі: «Ах, сонечко, це і є шедевр Бермана…» Що саме назвала шедевром Сью:
А портрет Джонсі;
Б листок плюща;
В статую Свободи?
- Прочитайте цитату: «Це гріх – хотіти вмерти. Тепер ти можеш дати мені …» Якої їжі попросила Джонсі у Сью:
А шоколаду;
Б бульону і молока з портвейном;
В картоплі з огірками?
- З поданого переліку оберіть неправильше значення. Який сенс має назва твору «Останній листок»:
А остання надія Джонсі на життя;
Б остання мистецька робота Бермана;
В останній шанс на виліковування Джонсі;
Г остання спроба Сью заробити гроші.
Робота над темою уроку для учнів:
2. Ознайомтеся та запишіть відомості про письменника(5б)
Незвичайне поруч. Варто подивитись
уважніше довкола, прислухатись... Закрийте очі. Уявіть, що ви повільно
підходите на край скелі, відриваєтесь І, наче птахи, летите над землею. Ви
пролітаєте над зеленим гаєм. І над безмежним морем пшениці... Відкрийте очі. В
польоті відчуваємо і хвилювання, і неповторне блаженство, і гармонію зі світом.
Саме ці почуття опановують нами, коли ми занурюємось у світ фантастики.
Відкривши книги англійського письменника Герберта Веллса, ви здійсните
міжпланетні польоти, подорожуватимете Місяцем, прямуватимете за героями земними
просторами і відчуватимете себе частинкою Всесвіту. А сьогодні на уроці ми
відкриємо двері казкової крамниці, щоб поговорити про Герберта Уеллса і про
чарівну пригоду на вулиці Ріджен-стріт.
Літературне досьє Герберта Уеллса :
* країна, яку
представляє – Англія;
* літературні
титули – класик наукової фантастики, письменник-гуманіст (під час Першої
світової війни проголосив гасло: «Війна проти війни»);
* література,
яку представляє – науково-фантастична (футуристична, антиутопія), фентезі,
соціально-побутова проза;
* «літературний
батько» – Жуль Верн;
* літературні
жанри – оповідання, новела, роман;
* найвідоміші
твори – «Машина часу», «Острів доктора Моро», «Війна світів»,
«Людина-невидимка»;
*основна
проблема творчості – людина та її цінності в демократичному суспільстві.
3. Словникова робота та таблиця «Композиція новели «Чарівна крамниця».
( запис у зошит 5б)
ФАНТАСТИКА (гр. Phantastike – мистецтво уявляти)
1. Різновид художньої літератури
(жанр фантастики).
2. Спосіб художнього творення, в
основі якого лежить нереальне, уявне, чарівне, надприродне.
Фантастичне – це плід уяви й
вигадки автора, спосіб вираження його думок і прагнень.
Прейскурант – перелік цін
на товари і послуги.
Ґатунок – якість.
Галерея – довге
приміщення з суцільним рядом великих вікон на одній з подовжніх стін.
Пап'є-маше – матеріал для
муляжів, котрий отримують із суміші волокнистих матеріалів з клеєм, крохмалем,
гіпсом.
Салон – приміщення
для виставок, а також магазин художніх виробів.
Патент – документ на
право займатися торгівлею або промислом.
Інкубатор – апарат для
виведення з яєць молодняка сільськогосподарської птиці.
Міраж – дещо уявне.
Пілястр –
вертикальний виступ на поверхні стіни у
вигляді частини вбудованого в неї чотиригранного стовпа.
Кеб – однокінний
екіпаж в Англії.
Експозиція
Крамниця —
міраж
Зав'язка
Джип підвів
батька до вітрини
Розвиток дії
Огляд
чарівних речей. Фокуси продавця. Марні спроби розбещеного хлопчика. Товари
для Джипа. Огляд виставки.
Кульмінація
Зникнення
хлопчика
Розв'язка
Диво для
Джипа продовжується вдома, батькові ж воно недоступне
4. Переглянути та запам*ятати.
1. Чарівна крамниця "Чарівна крамниця" - новела англійського письменника Герберта Джорджа Уеллса. Дуже цікава, просто чарівна казка. Перед читачем постає дивовижний світ. Поїзди, білі кролики, капелюхи, скляні кульки, фокуси, чортенята, перетворення, олов'яні солдатики, які оживають і вступають в бій. Це чудова розповідь про те, що в дитинстві багато магії та чарівництва, навіть в дорослих це далеке відлуння інколи пробивається. В новелі показано два погляди на світ: діти бачать чудеса і вірять в них, а от дорослі, навіть якщо і бачать, то не вірять. Чарівна лавка здається дорослому всього лише лавкою фокусника. Мислення зрілої людини більш підпорядковане правилам і обмеженням. Тоді як малюк Джіп бачить справжнє диво і вірить в нього цілком беззастережно та повністю. Розпещена дитина не зможе увійти в крамницю, навіть дуже захотівши. Звідси твір вчить, як відноситись до життя правильно, вірно вибирати свій шлях. З точки зору дорослого, така чарівна лавка взагалі може виявитися кошмаром, адже дитина може зникнути, і батько ніде не зможе її знайти. А для дитини - це прекрасні чарівні моменти, ніякого страху і здивування від усього, що сталося. Треба просто вірити. Дуже приємна в усіх відношеннях історія, яка приносить багато радості і зайвий раз нагадує нам про те, що чудеса існують. Дітям буде цікаво читати. Також повчально для дорослих.
5. Домашнє завдання- прочитати в підручнику із зарубіжної лі-ри с.241-247.
Немає коментарів:
Дописати коментар