середа, 1 квітня 2020 р.

Зарубіжна література 7 клас  02.04.2020р.

Тема: Видатний англійський  фантаст Г. Дж. Уеллс.
           
           Точка зору дорослого і дитини в новелі " Чарівна                   
             крамниця"

Запис теми уроку в зошит.

1. Виконайте тести обравши 1 правильну відповідь.
Тест за змістом твору О.Генрі «Останній листок"
(12б) 
  1. Позначте жанр твору О.Генрі «Останній листок»:
А   оповідання;
Б   новела;
В   повість.
  1. Укажіть місто і країну, у якій відбуваються події твору:
А   Париж, Франція;
Б   Вашингтон, США;
В   Берлін, Німеччина;
  1. Назвіть професію героїв твору О.Генрі «Останнній листок»:
А   письменники;
Б   художники;
В   архітектори.
  1. Прочитайте цитату: «…Невидимий прибулець …  почав бродити по колонії, торкаючись то одного, то другого своїми крижаними пальцями. По Іст-Сайду цей зарізяка розгулював сміливо, ішов швидко, вражаючи десятки жертв…» Яку хворобу описує автор:
А   пневмонію;
Б   чахотку;
В   коклюш?
  1.  Яка мрія була у Джонсі:
А   відправитися у мандри Європою;
Б   намалювати Неаполітанську затоку;
В   побувати біля Ніагарського водоспаду?
  1. Укажіть ім 'я подруги  Джонсі, яка доглядала за нею у лікарні:
А   Бет;
Б   Ліндсі;
В   Сью.
  1. Опадаючі листки якого куща рахувала Джонсі:
А   плюща;
Б   мигдалю;
В   жасмину?
  1. Позначте життєву мету Бермана:
А   стати відомим і знаменитим;
Б   створити шедевр;
В   знятися у кінофільмі.
  1. Укажіть причину, через яку загинув Берман:
А  він багато пиячив і погано харчувався;
Б   був дуже старим і самотнім;
В   вночі під дощем і снігом кріпив листок до плюща.
  1. Прочитайте слова Сью, звернені до Джонсі: «Ах, сонечко,  це і є шедевр Бермана…» Що саме назвала шедевром Сью:
А   портрет Джонсі;
Б   листок плюща;
В   статую Свободи?
  1. Прочитайте цитату: «Це гріх – хотіти вмерти. Тепер ти можеш дати мені …» Якої  їжі попросила  Джонсі у Сью:
А   шоколаду;
Б   бульону і молока з портвейном;
В   картоплі з огірками?
  1. З поданого переліку оберіть неправильше значення. Який сенс має назва твору «Останній листок»:
А   остання надія Джонсі на життя;
Б   остання мистецька робота Бермана;
В   останній шанс на виліковування Джонсі;
Г   остання спроба Сью заробити гроші.

Робота над темою уроку для учнів:
2. Ознайомтеся та запишіть відомості про       письменника(5б) 
     Незвичайне поруч. Варто подивитись уважніше довкола, прислухатись... Закрийте очі. Уявіть, що ви повільно підходите на край скелі, відри­ваєтесь І, наче птахи, летите над землею. Ви пролітаєте над зеленим гаєм. І над безмежним мо­рем пшениці... Відкрийте очі. В польоті відчуваємо і хвилювання, і неповторне блаженство, і гармонію зі світом. Саме ці почуття опановують нами, коли ми за­нурюємось у світ фантастики. Відкривши книги англійського письменника Герберта Веллса, ви здійсните міжпланетні польоти, подорожуватимете Місяцем, прямуватимете за героями земними прос­торами і відчуватимете себе частинкою Всесвіту. А сьогодні на уроці ми відкриємо двері казкової крам­ниці, щоб поговорити про Герберта Уеллса і про чарівну пригоду на вулиці Ріджен-стріт.


Літературне досьє Герберта Уеллса :
* країна, яку представляє – Англія;
* літературні титули – класик наукової фантастики, письменник-гуманіст (під час Першої світової війни проголосив гасло: «Війна проти війни»);
* література, яку представляє – науково-фантастична (футуристична, антиутопія), фентезі, соціально-побутова проза;
* «літературний батько» – Жуль Верн;
* літературні жанри – оповідання, новела, роман;
* найвідоміші твори – «Машина часу», «Острів доктора Моро», «Війна світів», «Людина-невидимка»;
*основна проблема творчості – людина та її цінності в демократичному суспільстві.
3. Словникова робота та таблиця «Композиція новели «Чарівна крамниця».

( запис у зошит 5б)



ФАНТАСТИКА (гр. Phantastike – мистецтво уявляти)
1. Різновид художньої літератури (жанр фантастики).
2. Спосіб художнього творення, в основі якого лежить нереальне, уявне, чарівне, надприродне.
Фантастичне – це плід уяви й вигадки автора, спосіб вираження його думок і прагнень.

Прейскурант –  перелік цін на товари і послуги.
Ґатунок  – якість.
Галерея – довге приміщення з суцільним рядом великих вікон на одній з подовжніх стін.
Пап'є-маше – матеріал для муляжів, котрий отри­мують із суміші волокнистих матеріалів з клеєм, крох­малем, гіпсом.
Салон – приміщення для виставок, а також мага­зин художніх виробів.
Патент – документ на право займатися торгівлею або промислом.
Інкубатор – апарат для виведення з яєць молодняка сільськогосподарської птиці.
Міраж – дещо уявне.
Пілястр – вертикальний  виступ на поверхні стіни у вигляді частини вбудованого в неї чотиригранного стовпа.
Кеб – однокінний екіпаж в Англії.


Експозиція
Крамниця — міраж
Зав'язка
Джип підвів батька до вітрини
Розвиток дії
Огляд чарівних речей. Фокуси продав­ця. Марні спроби розбещеного хлопчи­ка. Товари для Джипа. Огляд виставки.
Кульмінація
Зникнення хлопчика
Розв'язка
Диво для Джипа продовжується вдома, батькові ж воно недоступне

4. Переглянути та запам*ятати.





1. Чарівна крамниця "Чарівна крамниця" - новела англійського письменника Герберта Джорджа Уеллса. Дуже цікава, просто чарівна казка. Перед читачем постає дивовижний світ. Поїзди, білі кролики, капелюхи, скляні кульки, фокуси, чортенята, перетворення, олов'яні солдатики, які оживають і вступають в бій. Це чудова розповідь про те, що в дитинстві багато магії та чарівництва, навіть в дорослих це далеке відлуння інколи пробивається. В новелі показано два погляди на світ: діти бачать чудеса і вірять в них, а от дорослі, навіть якщо і бачать, то не вірять. Чарівна лавка здається дорослому всього лише лавкою фокусника. Мислення зрілої людини більш підпорядковане правилам і обмеженням. Тоді як малюк Джіп бачить справжнє диво і вірить в нього цілком беззастережно та повністю. Розпещена дитина не зможе увійти в крамницю, навіть дуже захотівши. Звідси твір вчить, як відноситись до життя правильно, вірно вибирати свій шлях. З точки зору дорослого, така чарівна лавка взагалі може виявитися кошмаром, адже дитина може зникнути, і батько ніде не зможе її знайти. А для дитини - це прекрасні чарівні моменти, ніякого страху і здивування від усього, що сталося. Треба просто вірити. Дуже приємна в усіх відношеннях історія, яка приносить багато радості і зайвий раз нагадує нам про те, що чудеса існують. Дітям буде цікаво читати. Також повчально для дорослих.
5. Домашнє завдання- прочитати в підручнику із зарубіжної лі-ри с.241-247.

Немає коментарів:

Дописати коментар