7 клас - зарубіжна література за 07.04.2020р.
  
Тема:
«ДИВА» ТА ЇХ СПРИЙНЯТТЯ ПЕРСОНАЖАМИ. ОПОВІДАЧ ТВОРУ (БАТЬКО). ОСОБЛИВОСТІ ДИТЯЧОГО СВІТУ В ОПОВІДАННІ. РОЛЬ ЕЛЕМЕНТІВ ФАНТАСТИКИ У НОВЕЛІ «ЧАРІВНА КРАМНИЦЯ».
Записуємо  тему та дату  уроку в зошит!
Мета:
навчальна: підсумувати й узагальнити вивчене про твір; допомогти учням усвідомити його ідейне-художнє та виховне значення; вчити виділяти ключові моменти; висловлювати оціночні судження, почуття та враження;
розвивальна: розвивати в учнів образне, критичне мислення, навички узагальнення вивченого, виділення елементів композиції, сюжету та визначення їхньої ролі в розкритті теми та головної думки;
виховна: виховувати потребу берегти дитячі мрії і враження, оптимістичне сприйняття світу.
Обладнання: текст твору, кросворд, тестові завдання.
Хід уроку
1. Виконайте тести обравши 1 правильну відповідь.
 Тест за змістом твору Г.Уеллс   "Чарівна крамниця"-письмово(  12б)
1.     Де знаходилася чарівна крамниця:
а) на Оксфорд-стріт;        б) на Бейкер-стріт;           в) на Ріджент-стріт.
2. Головного героя новели звати:
а) Джіп;                             б) Джім;                            в) Джейк.
3. Почухавши потилицю, продавець ніби з голови витягнув:
а) монетку;                       б) скляну кульку;             в) маленького ліхтарика.
4. Із капелюха фокусника випурхнув:
а) голуб;                            б) кролик;                          в) котик.
5. Скільки пакунків отримав хлопчик:
а) жодного;                       б) два;                                в) чотири.
6. Господар крамниці смикав маленьку істоту, відриваючи від батькового рукава:
а) маленьке жабеня;         б) невеличке чортеня;     в) кумедне мавпеня.
7. Фокусник запропонував гостям відвідати:
а) бібліотеку;                    б) виставку;                      в) кафетерій.
8. На одній з коробок з’явилася:
а) печатка;                         б) ціна;                              в) адреса та ім’я Джіпа.
9. Хлопчик запропонував батькові пограти у:
а) футбол;                          б) піжмурки;                    в) карти.
10. Продавець накрив Джіпа:
а) великим барабаном;      б) чарівним капелюхом;   в) шапкою-невидимкою.
11. Додому батько з сином повернулися:
а) на кінній повозці;          б) на метро;                     в) у кебі.
12. В одному з пакунків було:
а) кошеня;                          б) цуценя;                        в) мишеня.
2. Встановлення хронологічної послідовності подій у творі- письмово(7б)
А) Фокусник намагається накрити хлопця барабаном.
Б) Джіп із батьком потрапляють у чарівну крамницю.
В) Батько зупиняє кеба.
Г) Омріяні подарунки.
Д) Відвідини виставки.
Е) Солдатики в руках Джіпа оживають.
Є) Поява скляних кульок.
Запам*ятай!
Уявлення дитини про реальний світ є неповторними і унікальними. І шкода, що з плином часу, стаючи дорослими, ми втрачаємо цей дар, сприймаючи життя у сірих фарбах.
Саме про урок сприйняття життя як чарівного свята, який маленький хлопчик дає своєму батькові, і йдеться в оповіданні «Чарівна крамниця». Бо, як нам здається, інколи і діти можуть багато чого навчити своїх батьків.
3. Розгадування кросворду( 12б письмово)
| 
1. | ||||||||||||
| 
2. | ||||||||||||
| 
3. | ||||||||||||
| 
4. | ||||||||||||
| 
5. | ||||||||||||
| 
6. | ||||||||||||
| 
7.  | ||||||||||||
| 
8. | ||||||||||||
| 
9. | ||||||||||||
| 
10. | ||||||||||||
| 
11.  | ||||||||||||
| 
12. | ||||||||||||
| 
13. | ||||||||||||
1.     Скільки пакунків отримав Джіп?
2.     Річ, з допомогою якої батько спіймав таксі.
3.     Назва вулиці, де відбуваються події.
4.     Ім’я хлопчика – головного героя.
5.     Що у продавця було різного розміру?
6.     Ім’я  пихатого хлопчика, який не зміг потрапити у крамницю.
7.     Назва лондонського таксі.
8.     Яку тваринку герої помітили за капелюхом?
9.     Батько побоювався, щоб господар крамниці не помістив Джіпа у … .
10.                       Джіп запропонував батькові пограти у цю гру.
11.                       В одному з пакунків хлопець виявив живе … .
12.                       Скляні кульки, які демонстрував фокусник, опинялися у Джиповій … .
13.                       Хлопчик завів батька до крамниці, тримаючись за його … .
Ознайомся!
Вже саме місцезнаходження магазину є загадковим і фантастичним — щось у ньому є невловиме, схоже на міраж. Такими видаються і іграшки, що продаються там: «Зникаюче яйце», «Маля, яке плаче, мов живе», «Купи і дивуй друзів». Так само і увійти до крамниці можуть тільки добрі, виховані, чемні малюки. Для вередунів вхід туди закритий.
Для дітей, які вірять у диво, воно є на кожному кроці: з голови продавця вилітають скляні кульки і опиняються в кишені, продавець перетворюється на кролика, олов’яні солдатики оживають, чарівний щит, чоботи-скороходи і шапка-невидимка мають свою реальну ціну.
Покинувши чарівну крамницю, батько аналізує, як сприйняв цю пригоду син. Виявилося, що він сприйняв чари як щось природне і був задоволений цим днем. Після прочитання цього чудового оповідання хочеться сказати: «Дорослі, не забувайте, що ви теж колись були дітьми!»
4. Перевір свої знання за змістом новели( Усно).
- До чого хоче привернути увагу автор у своєму творі?
(У новелі «Чарівна крамниця» письменник заглиблюється і намагається по-своєму вирішити одвічний конфлікт батьків і дітей.)
- Як ви вважаєте, чи легко бути дорослим?
(Бути дорослим доволі складно. Ти повинен відповідати за кожне своє необачне слово, за кожен вчинок. До цієї величезної відповідальності додаються щоденні турботи, пов’язані з потребою постійно заробляти на хліб. У круговерті буднів поступово втрачається дитяче захоплення світом, дитяче здивування і радість пізнання нового. Проблема загострюється ще більше, коли у дорослої прагматичної, іноді й розчарованої життям людини, з’являється маленька дитина. Поява дитини — це величезна радість і величезна відповідальність, але вже не за свої власні вчинки, а за вчинки маленького дива.)
-         Яка місія покладена на дорослого?
( Дорослий має навчити дитину розрізняти добро і зло, справедливість і кривду, любов і ненависть.)
- А чи може дитина навчити чогось дорослого?
( З іншого боку, і дитина може навчити дорослого — щирості та справжній непідробній радості.)
- Які реальні та фантастичні події ви помітили у творі?
( У новелі «Чарівна крамничка» відбуваються події фантастичні, але й реальні за своїм внутрішнім наповненням. Батько вже багато років проходить повз крамницю іграшок. Жодного разу йому навіть на думку не спадало зазирнути у той іграшковий світ. Але у героя є син, у якого через сто днів відбудеться день народження.)
-         Чому дорослі не вірять у дива?
(Дорослі знають, що творцями дива можуть стати лише вони самі, а тому поступово втрачають взагалі віру в те, що диво існує. Так і батько, герой новели, сприймає крамничку просто як крамничку — місце, де можна щось придбати. Натомість для героя твору крамничка — це місце, де втілюються його мрії.)
-         Як батько пояснює дивовижні події?
(Не зупиняють батьківську раціональність ті дива, які відбуваються у приміщенні крамнички. Він може все пояснити. Господар крамниці — не чарівник, а звичайнісінький фокусник, а всі ті чудернацькі витівки — то лише спроба заробити гроші.)
-         Що непокоїть батька?
( Велике занепокоєння батька викликає поведінка сина, який все більше захоплюється тим, що відбувається, все більше довіряє чарівнику. Насправді ж чарівник, а як ще може бути у казковому світі, — представник сил добра. Він намагається показати, як дитина сприймає світ — вона готова повірити у диво, вона відкрита для всього нового і незвичайного, а тому й готова зустріти всі можливі зміни.)
-         Що своїм твором хотів сказати нам автор?
( Письменник ненавидів людей, які занурювалися у все звичне раз і назавжди. Він хотів довести, що дитяча уява, дитяче світосприймання, саме в цьому переважає дорослий прагматизм і раціоналізм. Можливо, дорослі зможуть уникнути тих багатьох помилок саме тоді, коли відкриються цьому прекрасному світу і будуть сприймати диво як справжнє диво, а не витівки фокусника.)
 5. Домашнього завдання! 
Написати творче завдання «Я – володар чарівної крамниці». («Мої враження від новели «Чарівна крамниця» »)
Можете надіслати мені  у вайбер - у надрукованому вигляді!
Хочу також зазначити  те, що тест у класній роботі виконуємо обов*язково! Всі інші письмові завдання виконує той, хто хоче одержати додаткові оцінки за тему, яку ми вивчаємо!

 






 
 
