Контрольна робота з теми
«Світова новела»
Зарубіжна література - 7 клас
16 квітня
Завдання 1 – 10 оцінюються в 0,5 бали кожне.
Знайдіть «зайве». Аргументуйте свій вибір.
1. А) Джим; В)
Джонсі;
Б) Сью; Г)
Берман.
2. А) «Купи і дивуй друзів!»; В) олов’яні солдатики;
Б) «Зникаюче
яйце»; Г)
черепахові гребінці.
3. А) озеро Лотосів; В)
Неаполітанська затока;
Б) Шпиляста
гора; Г)
Криваве озеро.
4. А) останній листок
плюща; В) електричний
дзвоник, що не працює;
Б) поблякла
табличка з іменем; Г) вузьке трюмо.
Продовжте фразу.
5. Невеликий за обсягом
прозовий твір, що відрізняється напруженим, стрімким сюжетом і несподіваним
фіналом, - ________________.
6. Прихований смисл у
художньому творі називається ___________________.
7. Вільям Сідні Портер
– це справжнє ім’я письменника __________________ (вкажіть псевдонім).
8. Щоб допомогти
Кандаті врятуватися, Будда спустив йому в пекло ________________________.
9. Щоб допомогти Джонсі
перемоги хворобу, Берман намалював ___________________________.
10. Щоб купити Деллі
подарунок, Джим продав найціннішу для нього річ - ___________________.
Завдання
11 оцінюється в 1 бал.
11. Вкажіть персонажа, про якого говориться, твір і автора.
А) «…старий бовдур із замашними кулаками, що потерпав від
задишки»;
Б) «…мав бороду, як у мікеланджелівського Мойсея, що
кучерями спадала з голови сатира на тіло маленького бісеняти»;
В) «Прекрасне волосся … розсипалося каштановими хвилями,
сяючи, мов струмені водоспаду. Воно спадало нижче .. колін і вкривало, наче
плащем, майже всю … постать»;
Г) «Спершу ніс у нього був коротенький і
сплющений, потім на очах витягся, як підзорна труба, а тоді почав робитися все
тоншим і тоншим, поки став схожим на довгий, гнучкий червоний батіг».
Завдання
12 – 14 оцінюються в 2 бали кожне.
Дайте розгорнуть відповіді на запитання. Відповідаючи на запитання, пригадайте
образи-символи на сторінках новел.
12. Чому обірвалася павутинка, по якій повз Кандата? Чи
могла ця павутинка витримати Кандату й не обірватися? (За новелою Рюноске
Акутаґави «Павутинка»).
13. Чи кожен може здійснити подорож до чарівної крамниці?
Порівняйте ставлення дитини і дорослого до дива. Що заважає побачити диво? (За
новелою Герберта Уеллса «Чарівна крамниця»).
14. Що таке справжній шедевр? (За новелами О.Генрі
«Останній листок» і «Дари волхвів»).
*15. Спираючись на прочитані новели, напишіть твір-роздум «Дива, які можна
зробити своїми руками».