четвер, 16 квітня 2020 р.


Контрольна робота з теми
«Світова новела»
Зарубіжна література  - 7 клас
16 квітня
          Завдання 1 – 10 оцінюються в 0,5 бали кожне.
Знайдіть «зайве». Аргументуйте свій вибір.
1.      А) Джим;                                              В) Джонсі;
Б) Сью;                                                 Г) Берман.
2.  А) «Купи і дивуй друзів!»;                  В) оловяні солдатики;
     Б) «Зникаюче яйце»;                            Г) черепахові гребінці.
3. А) озеро Лотосів;                                   В) Неаполітанська затока;
    Б) Шпиляста гора;                                 Г) Криваве озеро.
4. А) останній листок плюща;                  В) електричний дзвоник, що не працює;
    Б) поблякла табличка з іменем;           Г) вузьке трюмо.
Продовжте фразу.
5. Невеликий за обсягом прозовий твір, що відрізняється напруженим, стрімким сюжетом і несподіваним фіналом, - ________________.
6. Прихований смисл у художньому творі називається ___________________.
7. Вільям Сідні Портер – це справжнє ім’я письменника __________________ (вкажіть псевдонім).
8. Щоб допомогти Кандаті врятуватися, Будда спустив йому в пекло ________________________.
9. Щоб допомогти Джонсі перемоги хворобу, Берман намалював ___________________________.
10. Щоб купити Деллі подарунок, Джим продав найціннішу для нього річ - ___________________.
Завдання 11 оцінюється в 1 бал.
11. Вкажіть персонажа, про якого говориться, твір і автора.
А) «…старий бовдур із замашними кулаками, що потерпав від задишки»;
Б) «…мав бороду, як у мікеланджелівського Мойсея, що кучерями спадала з голови сатира на тіло маленького бісеняти»;
В) «Прекрасне волосся … розсипалося каштановими хвилями, сяючи, мов струмені водоспаду. Воно спадало нижче .. колін і вкривало, наче плащем, майже всю … постать»;
Г) «Спершу ніс у нього був коротенький і сплющений, потім на очах витягся, як підзорна труба, а тоді почав робитися все тоншим і тоншим, поки став схожим на довгий, гнучкий червоний батіг».
Завдання 12 – 14 оцінюються в 2 бали кожне.
          Дайте розгорнуть відповіді на запитання. Відповідаючи на запитання, пригадайте образи-символи на сторінках новел.
12. Чому обірвалася павутинка, по якій повз Кандата? Чи могла ця павутинка витримати Кандату й не обірватися? (За новелою Рюноске Акутаґави «Павутинка»).
13. Чи кожен може здійснити подорож до чарівної крамниці? Порівняйте ставлення дитини і дорослого до дива. Що заважає побачити диво? (За новелою Герберта Уеллса «Чарівна крамниця»).
14. Що таке справжній шедевр? (За новелами О.Генрі «Останній листок» і «Дари волхвів»).
*15. Спираючись на прочитані новели, напишіть твір-роздум «Дива, які можна зробити своїми руками».



Контрольна робота    
9 клас - зарубіжна література 
16 квітня
Тема. Нові тенденції в драматургії кінця 19-початку 20 століття ( творчість Г.Ібсена, Б.Шоу)

                                                                 
Початковий рівень
1. «Ібсенізм» — це...:
А) Дотримання положень «старої драми»;    
 Б) Пародіювання творів Ібсена;        
 В) Копіювання творів Ібсена;           
 Г) Дотримання положень «нової драми».

2. Основна проблема п’єси «Ляльковий дім» — це проблема:
А) Батьків і дітей;                                                  Б) Вірності та зради;
В) Становлення жінки як особистості;                Г) Влади грошей.

3. Нора, героїня драми Г. Ібсена «Ляльковий дім», позичила гроші, щоб:
А) Мати привабливий вигляд, красивий одяг;    Б) Урятувати чоловіка;
В) Урятувати батька;                                              Г) Дати дітям гарну освіту.

4. Яким є насправді Торвальд Хельмер, показав, коли:
А) Отримав листа від Крогстада;
Б) Дістав підвищення по службі;
В) Дізнався про кохання Ранка до Нори;
Г) У Нори не виходив на репетиції танець тарантела.

5. Головна героїня п’єси Б. Шоу «Пігмаліон» Еліза, яку професор Хіггінгс випадково зустрів на вулиці, вирізнялася:
А) Не зовсім чесним ставленням до покупців;   
Б) Пихатістю, грубістю;
В) Жахливою вимовою;
Г) Лагідністю, відкритістю, гарними манерами.

6. Про що замислювався Хіггінгс із п’єси «Пігмаліон», коли розпочинав експеримент?
А) Про те, що скаже батько дівчини;                     Б) Що буде робити Еліза далі;
В) Що скажуть у вищому світі;                              Г) Як зробити з квіткарки герцогиню.   

Середній рівень

4.Слова, якими називає Хельмер Нору:
1.Перед читанням листів від                                 А) Лицемірна, брехлива, злочинниця.  Крогстада
2.Після  читання                                                     Б)  Горличка, тремтяче серденько,
                                                                                        розгублене створіннячко.
3. Після отримання боргової розписки                В)  Пташка,жайворонок, білочка.

5. встановити вдповідність. Герої п’єс були:
1. Хельмер                                                            А) Мамка-нянька
2.Анна- Марія                                                       Б)  Полковник
3.Крогстад                                                             В) Адвокат
4.Пікерінг                                                              Г) Чиновник
5.Фру Лінне                                                          Д) Шкільна подруга Нори

6. «Впізнай автора і героя»:
1. «Худий, у зношеному одязі, подраних черевиках, він цілі дні проводив у бібліотеці Британського музею. Його бліде обличчя під копицею рудого волосся часто мигтіло на виставках, концертах, у театрах. Це й були його університети. Тут він набував ті величезні знання з усіх галузей художньої культури, що так вражають у його творах».
2. «Ще в юнацькі роки вирізнявся радикалізмом і категоричністю суджень. Його позиція могла б зазнати змін, але незмінним було одне: неприйняття боягузтва в царині ідеї, половинчастості філософів і провідних діячів будь -  яких партій».
3… вважав, що на домашнє вогнище, засноване на боргах, лягає якась негарна тінь залежності .
4…Дівчина в солом’яному капелюшці із трьома страусовими перами жовтогарячого, блакитного та червоного кольору.
5  «Він імпозантно вдягнений, немов на весілля. Квітка в теплиці, блискучий шовковий циліндр і лаковані черевики. Має карбованці і досить цікаві риси обличчя…»
А ) Г.Ібсен ; Б) Б. Шоу; В) Батько Елізи ; Г) Хельмер ; Д) Еліза .

Достатній рівень

7.  Визначити послідовність подій:
А). Прихід Елізи до професора Хігінса, аби брати у нього уроки англійської.
Б). Знайомство Хігінса з Елізою, коли вона ховається від дощу.
В). Перший вихід Елізи в «світ».
Г). Хігінс обіцяє перетворити Елізу на герцогиню.

 8. Визначити послідовність подій, описів, пов’язаних з життям і творчістю Г.Ібсена:
А)  Залишає Норвегію і живе у добровільному вигнанні.
Б)  Подорож до Данії І Німеччини.  
В)  Публікація драми «Катіліна» не принесла успіху.
 Г) Оселяється у Грімстаді.
Д) Приймає запрошення стати директором норвезького театру в Бергені.
Е) Постановка «Комедії кохання» приносить справжній успіх.

9.Встановити відповідність між  літературознавчим терміном і його визначенням:
1. Один з головних родів літератури, його призначений для виконання на сцені, 
    тому має ознаки літературного та сценічного мистецтва.
 2.  Не має словесного втілення, він не звучить. Справжнє почуття   читається за ширмою буденної розмови. І крізь ці буденні слова глядач проникає у глиб людського духовного життя, у душу героя.
3. Автор дає змогу розв’язувати проблематику п’єси після вистави, незавершеність.
4. Події, що реально відбуваються на сцені.
5.Драма, події якої є результатом того,що відбувалося до початку твору.
А) Аналітична драма; Б) Драматичний твір; В) Підтекст; Г) Зовнішня дія;
Д) Відкритий фінал.
Високий рівень
 Вибрати одне запитання на вибір!
10. Визначте ознаки «нової драми» у творі Б.Шоу «Пігмаліон».
11. Порівняйте античний міф про Пігмаліона із твором Б. Шоу.